Som medlem i SoCentral har du tilgang på 5. og 6. etasje fra kl 06-24 med adgangskort. Gjester skal alltid være i følge med deg, og kan ikke bruke lokalene eller låne adgangskort.

Booke fellesområdet i 5. etasje (SoFelles)

Medlemmer kan låne fellesområdet i 5. etasje til arrangementer etter kl 16.00 på hverdager, og i helger. SoFelles består kun av området merket felles i 5. etasje. Flex-området i 5. etasje skal alltid være ledig dersom noen av de andre medlemmene stikker innom for å jobbe der. Området dere har booket strekker seg fra sofaene, til hjørnet til høyre for inngangen. Kjøkkenet skal kunne brukes av andre medlemmer.

Du kan booke SoFelles i MainManager. Se guide til møteromsbooking her.

Når du skal låne fellesområdet SoFelles gjelder disse reglene:

  • Arrangementet må være i regi av selskapet/organisasjonen som er medlem i SoCentral (ikke deg personlig)
  • Arrangementet må være gratis
  • Andre medlemmer må kunne bruke kjøkkenet. Det er ikke mulig å stenge av fellesområdet. Ta hensyn til andre medlemmer som er i lokalet.
  • Dersom du skal ha eksterne gjester har du selv ansvar for å ta i mot dem og følge dem ut etter endt arrangement.
  • Takk for at du rydder fellesområdet etter arrangementet. Sett stoler, bord og whiteboards tilbake der du fant dem.
  • Takk for at du rydder kjøkkenet etter arrangementet. All oppvask og rydding skal være tatt samme kveld, eventuelt tidlig neste morgen (Husk at du også kan bruke oppvaskmaskinen i 6. etasje.)
  • Du kan sette mat som blir til overs i felleskjøleskapet, slik at den blir spist opp.
  • I motsetning til på resten av Sentralen, kan du bestille catering fra andre enn Sentralen Mat til fellesområdet i 5. etasje.
  • Dersom du bestiller catering fra Sentralen Mat må alt servise tilhørende dem leveres til 1. etasje etter arrangementet.

Alkoholservering i SoFelles
Vi ønsker sosiale initiativ velkommen, og medlemmer kan gjerne samles i sosiale lag og ta seg en pils eller et glass vin i fellesområdet i 5. etasje på kveldstid. Det må imidlertid foregå i rolige former og ikke forstyrre andre som er i lokalene. På grunn av skjenkebevilling er det ikke mulig å ta med seg drikke fra baren i 1. etasje opp til 5. etasje. Det er ikke tillatt å invitere til (primært) eksterne arrangement med alkoholservering i fellesområdet i 5. etasje.

Om lokalene

Flex
Flex-plasser finner du både i 5. og 6. etasje. Her kan du jobbe for deg selv.

Sammen
I disse sonene kan du jobbe sammen med andre. Finnes i 5. og 6. etasje.

Konse
Denne sonen er til for konsentrasjonsarbeid. Ikke forstyrr dem som har satt seg her. Denne sonen finner du i 6. etasje.

Kjøkken
Det er kjøkken med kjøleskap, kaffetrakter og vannkoker både i 5. og 6. etasje. Vi oppfordrer alle til å komme ned til 5. etasje for å spise lunsj. Her er det også flere kjøleskap hvis du ønsker å legge fra deg matpakken. Husk å skrive merke det du legger i kjøleskapet, vi kaster ting som ikke er merket hver fredag.

Møterom
Møterommene 51, 52 og 53 finner du i 5. etasje. Møterom 61 er i 6. etasje. Alle disse møterommene er like store, er utstyrt med skjerm, og har plass til ca. 10 personer.

Se info her om booking av møterom. Møterom kan kun bookes for 3 timer av gangen. For heldagsmøter eller større møter må du leie møterom fra Sentralen. 

Telefonbokser
Telefonbokser finnes både i 5. og 6. etasje. Sett deg her for å ta telefonsamtaler eller Skype-samtaler.